Eerste paar dagen :) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Plien en Tjitske ..... - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen :) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Plien en Tjitske ..... - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen :)

Door: Paulien en Tjitske!

Blijf op de hoogte en volg Plien en Tjitske

03 Augustus 2010 | Thailand, Bangkok

Hey hoi!

Alles goed daar in Europa? Hier is het heerlijk, lekker groen, tikkie warm maar verder prima te doen :) Na de vlucht zijn we meteen op onderzoek uit gegaan. Een van de meest voorkomende oplichterij werd op ons uitgeprobeerd: de tuktuk die je naar een winkel brengt zodat zij zelf een brandstof coupon krijgen. Gelukkig werkte Tjitske's onderbuik gevoel nog prima, want het bleek een nep-TAT (tourist authority thailand) waar ze veel te veel geld vragen. Later kwamen we bij een goede TAT waar we behalve een jungletocht in Chang Mai, ook een stel leuke backpacker-maatjes uit duitsland/italie hebben opgedoken voor die middag. Met zn 5'en zijn we naar de weekend markt gegaan, supergroot en superleuk! Meteen ook veel van Bangkok gezien :)

Van de hostels moet je je hier niet al te veel voorstellen, maar het voldoet prima :) Je valt bijna over alle Nederlanders hier, hetgeen wel weer veel tips oplevert voor de rest van de reis. Deet; zonnebrand en klamboes schijnen echt niet zo belangrijk te zijn als iedereen in Nederland beweert! (al is Tjitske natuurlijk wel altijd het bokje zodra er ergens een mug is... :( )
Ook eten we gewoon alles met ijs, zoals de heeeeerlijke fruitshakes! Verder halen we onze calorien en vitamientjes uit banana-pancakes; pad thai en noodlesoup van de kraampjes op de weg.

We zijn gister toen we op strooptocht naar ontbijt waren een tempel ingelokt waarna we leuke tips over te bezoeken plaatsen hebben gekregen: voor 40Baht (1euro) zijn we kriskras door Bangkok gereden naar de Big Buddha (45meter hoog) naar het paleis (helaas gesloten) en we zijn an passant ook beiden tegen supermooie jurken aangelopen! De tuktuk chauffeur staat gewoon op je te wachten tot je terug komt: superchill dus!

Er zijn hier superleuke shirtjes/broeken/jurken/doeken maar deze schijnen in Chang Mai veel goedkoper te zijn dus houden we ons nog even in...
Met het bijbruinen schiet het overigens nog niet zo op, t is veel bewolkt geweest (maar desondanks nog steeds lekker weer) En tijdens de tropische regenbuien moet je gewoon even bij een kraampje gaan staan of in de file staan met je taxi ;) werkt prima!

Goed, vanavond dus met de nachttrein naar Chang Mai. Daar gaan we donderdag en vrijdag een jungletocht doen met raften, vlot varen, olifant rijden, slapen bij een bergstam op bamboevloer etc etc etc. Paulien wil ook een kookworkshop zoeken en Tjitske heeft haar zinnen gezet op een bikini en massage.

Wat we daarna gaan doen weten we nog niet, tot nu toe vinden we iedere dag wel weer genoeg nieuwe dingen te doen en ontmoeten we steeds interessante mensen!
Hopen dat jullie ook zo'n goede tijd hebben thuis! :D

Sawasdee! Tjitske en Paulien

• 03 Augustus 2010 - 13:43

Max Willemsma:

Hey dames,
    Ik ben niet zo van reageren hier, omdat ik dan denk dat jullie teveel tijd aan die rotkompjoeter besteden door al die berichtjes te lezen. Daarom zullen jullie mij niet vaak lezen hier.

Kort door de bocht: Ik ben trots op jullie en genieten is een gebod!

knuffel en xx

• 03 Augustus 2010 - 14:38

Martzen:

Haaay
    Wauw! Dat klinkt echt superleuk! Zo te horen hebben jullie het erg naar je zin daar:)
    Nouja, wat paps ook al zegt niet te veel 8er de computer zitten:) En ik heb geen idee wat ik nog even moet typen..
    Dus, verder nog heel veel plezier daar!!
    Liefs(L)

• 03 Augustus 2010 - 15:15

Astrid:

Heuhhh!

Klinkt goed! Geniet ervan. En dat die tuktukchaufeur op jullie staat te wachten is natuurlijk logisch, jawel jullie zijn er toch in getrapt, de beste man krijgt hier namelijk geld voor van de winkel.
    Veel plezier met de olifanten en het bambooraften.. Ook gedaan en was een succesje!! Toevallig in Pai? If so, vergeet dan niet het aapje op te zoeken,maar pas op je spullen met zijn grijpgrage handjes
    X x astrid

• 03 Augustus 2010 - 17:23

Pake En Beppe Joure.:

Leuk zulke goede berichten over jullie te horen, dat jullie het goed naar de zin hebben. We begrijpen, dat jullie daar met weinig geld nog heel veel kunnen doen. Als jullie olifant rijden, pas dan maar op, dat je er niet afvalt. Hou je maar goed vast. Pak hem maar bij z'n oren. Mooi, dat jullie ons zo wat op de hoogte houden van het wel en wee daar.Wat het weer betreft is het hier wat wisselvallig en niet echt volop zomerweer. Met ons is alles goed. Nog veel plezier en groetjes van Pake en Beppe uit Joure.

• 03 Augustus 2010 - 18:35

Sita Bosgra:

Klinkt helemaal geweldig.Wauwww!!!
    Wat leuk om zo op de hoogte te zijn van jullie doen en laten. Heel veel plezier gewenst.
    Kroep en tuut,
    mem Sita

• 07 Augustus 2010 - 07:16

Jeske En Freek:

Hey Tjitske en Paulien!

Klinkt goed allemaal hoor daar.. Lijkt alsof jullie ongeveer hetzelfde mee maken als wij een maand geleden:)

Bangkok is druk en chaotisch he? Maar wel tof vonden wij. En van die tuk tuk drivers wordt je soms een beetje gek, maar ze zijn wel handig als je goedkoop ergens heen wil!

Heel veel plezier in Chiang Mai. Wij hebben daar ook een trekking gedaan en bij een familie in de jungle overnacht en dat was echt super. Jullie gaan het vast en zeker ook heeeeel gaaf vinden!

Liefs,
    Jeske en Freek (vanuit Vang Vieng, Laos)

• 07 Augustus 2010 - 08:44

Marianne En Leonie:

Ha die Plien en Tjittepitje!

Mama is benieuwd naar je jurk Plien! Hoeveel kilo extra kan je ook al weer mee terug nemen..? En ik ben benieuwd wie er meer muggenbulten heeft, ik of Tjitske (werkt de reisklamboe niet?), die bloedzuigers kunnen er hier in Zalk ook wat van, m'n armen lijken wel in constante kipperstoestand.
    Gister heb ik zeilles gekregen van Ron, ging erg goed! Mam zouden we alleen even afzetten op het onbewoonde-Joke's-verjaardags-eiland in het veluweplasje, maar ze vond het zo leuk dat ze de rest van de dag bij ons in de boot is blijven zitten.
    Pa gaat nu naar Groningen voor een pré-Schotland meeting met mama's vanochtend vers gebakken appeltaart (4e in 3 dagen). De rest van de week hebben we, mam en ik, op het erf geklust. De schapen ontsnappen niet meer!
    En zodra je weer terug bent moet je hier in Zalk maar op zoek gaan naar Mickey en Mouse. Okee, een hint: 'frans wijnvat'
    Veel plezier daar in verwegistan, goed voor julliezelf zorgen en veel foto's maken hè!

Liefs aan beide, jemam en jezus