Jungletrekking!!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Plien en Tjitske ..... - WaarBenJij.nu Jungletrekking!!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Plien en Tjitske ..... - WaarBenJij.nu

Jungletrekking!!!

Door: Tjitske

Blijf op de hoogte en volg Plien en Tjitske

07 Augustus 2010 | Thailand, Chiang Mai

Net afgestapt van de olifant en teruggebracht naar ons guesthouse wordt t toch echt weer tijd om ff een update te geven vanuit het inmiddels weer zonnige Chiang Mai:

Vorige keer vertelden we over ons plannen voor de nachttrein naar Chiang Mai.. Dinsdagavond hebben we dan ook netjes ons bedjes opgemaakt in de trein en lagen (!) we te wachten voor vertrek (want aangezien wij beide nooit graag te laat komen waren we minstens een halfuur te vroeg;)). Klein probleempje: twee chinezen bleken dezelfde bedden te hebben als wij en nadat de hoofdconducteur erbij was gehaald bleek dat wij kaartjes hadden voor woensdag:S Oeps! Klein misverstandje, wat zowel onze schuld als die van Marc van de TAT was. Gelukkig was Marc zo aardig om ons zijn bed als slaapplaats aan te bieden en hebben we een gezellige avond gehad met een stel kerels, kaarten en flesjes water;).

Na een dagje rondhangen met Kevin kreeg de lucht een onbeschrijfelijk enge kleur en ja hoor: de eerste ECHTE tropische stortbui kwam naar beneden. De thai keken wel enigzins verbaasd toen wij in bikini rondsprongen op straat, maar het was heerlijk verkoelend om in de regen te douchen.

In de trein naar Chiang Mai waren we deze keer de enigen die bed nr 13 en 15 claimden, dus al gauw konden we lekker gaan slapen, Paulien heel slim met backpack aan dr voet gebonden tegen de dieven;). Na n redelijk nachtje vol gehobbel en gestommel wreden we wakker met junglezicht, een gefrituurd eitje, thee die zo smerig was dat we m maar uit t raam hebben gegooid;) en een stel gezellige chileense jongens.

In Chiang Mai hebben we ons prima vermaakt met de Night Bazaar, waar Plien een coole chillpants heeft aangeschaft en Tjitske weer dr afdingkunsten heeft laten zien. Ons guesthouse hier heeft trouwens n zwembad en we komen hier alleen maar leuke mensen tegen!

Gisterochtend werden we opgehaald voor de jungletrekking, dus volgepakt in de laadbak van n jeep werden we naar een stel bamboevlotten gebracht. Na een beetje dobberen op t water en een paar kleine slangetjes gespot te hebben, zijn we dan toch een klein stroomversnellinkje afgedaald, waarna we verder mochten gaan lopen, recht de jungle in met Den (betekent kikker), onze gids. We hebben genoten van alle prachtige uitzichtjes in alle seconden dat we niet op t glibberige pad voor ons hoefden te kijken. Na een natuurlijke douche in n prachtige waterval en nog n uur lopen dwars door de rijstvelden, kwamen we aan in een minidorpje van zo'n 15 hutjes, waar we de nacht hebben gebracht in een bamboehut onder een bladerdak. Van de sanitaire voorzieningen moet je je dan ook niet teveel voorstellen;). De mensen in dit dorp worden de Karen's genoemd, en hebben traditionele thaise kleding aan. 's Avonds hebben we ons vermaakt met Thais koken op n vuurpot in de hut, thaise kinderliedjes en (drank)spelletjes van Den waarbij we allemaal in zwarte pieten veranderden, door de drank te vervangen door roettekeningen in elkaars gezicht. Daardoor waren we gelukkig ondanks de zweetlucht (we konden niet douchen) weer woest aantrekkelijk met die indiaanachtige looks! Rijstwhiskey is trouwens niet aan te raden, maar volgens de rokers in onze groep de bananasigaretten wel. Slapen is wel echt heerlijk in zo'n bamboehutje met open deur en junglegeluiden. Net of je midden in n meditatiecentrum zit!

Helaas hebben we vandaag nogmaals moeten ervaren wat een regenseizoen inhoudt: onophoudelijke regenbuien 's nachts zorgden ervoor dat de paadjes van klei in glijbanen veranderen, onze tocht ging de tweede dag vooral Downhill:). Lekker glijen door de modder dus en een flink chagrijnige Tjitske als resultaat:), sorry Plien!
Olifantrijden was echt supervet, dwars door de jungle en we mochten om de beurt ff uit t zitje op zn nek/hoofd zitten, wat de anderen in de groep niet mochten;) Dikke mazzel dus!

Nu hebben vooral ontzettend veel honger (Hopelijk laat Paulien Tjitske vandaag eindelijk frietjes eten, Tjitske is namelijk t thaise eten nu echt zat). Misschien daarna n massage tegen de spierpijn... We zien wel. Jullie horen weer van ons!

Ciaociao

p.s. We hebben een aantal foto's voor jullie geupload, voor een kleine sfeerimpressie. Ze staan op de Picasa van paulien, die je kunt vinden via de volgende link:
Er staan nog een paar andere op Plien dr facebook, voor wie facobook heeft en vrienden is met Paulien;), maar de eerste link is in principe genoeg!

• 07 Augustus 2010 - 13:22

Pake En Beppe Joure.:

Het was mooi om weer een berichtje van jullie te lezen. We hebben de foto's ook bekeken en zagen o.a. ook hoe mooi jullie daar op de olifant zaten. Wij lazen wel, dat jullie gratis konden douchen in de open lucht, maar daar misten we do foto's van. Nog veel plezier en groetjes van pake en beppe uit Joure.

• 07 Augustus 2010 - 20:31

Ineke :

Hoi Plien en Tjitkse,

Tjitske, verwijzing naar deze site van je vader gekregen. Herinner je me nog? Verjaardag Max.
    Heb jullie verhalen gelezen en vind het heel erg leuk en super dat jullie dit doen! Wat een avontuur!! Geniet er van zou ik zeggen, maar dat doen jullie al ;-) volgens mij....

Ik ga af en toe eens jullie verhalen lezen.

Groetjes uit een minder warm en vochtig Holland,

Ineke

• 08 Augustus 2010 - 10:33

Berend:

Nou wat een trip, en dat jullie gaan glijden kan ik helemaal begrijpen na rijstwysky met bananensigaren!
    Succes met eten en veel plezier, ik kan me jullie plezier wel voorstellen tijdens mijn voorbereiding op schotland.

Rowhyd

• 08 Augustus 2010 - 17:29

Sophie:

Heee!

Wat leuk en vooral ook grappig om jullie verhalen te lezen! Leuke foto's allemaal, zeker ook die panorama's!!! Ben beniewd wat jullie nog meer meemaken...

Liefs Sophie

• 09 Augustus 2010 - 12:26

Jos:

Klinkt gaaf, al die verhalen! Ook de foto's zien er erg mooi uit! Al ben ik het met de Chinezen eens, wie gaat er nou in de regen dansen :p
    Tjitske, je staat trouwens op de site van de IK, als je tijd hebt moet je maar s kijken (gewoon lekker prominent op iedere pagina op de foto :p)
    Tot snel weer en ik ben benieuwd naar de nieuwe verhalen!

Groetjes,
    Jos