In de bergen waar het regent - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Plien en Tjitske ..... - WaarBenJij.nu In de bergen waar het regent - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Plien en Tjitske ..... - WaarBenJij.nu

In de bergen waar het regent

Door: Paulien

Blijf op de hoogte en volg Plien en Tjitske

13 Augustus 2010 | Thailand, Chiang Mai

Sawasdee-chou! (chang-mai versie van hallo)

Halverwege de vakantie alweer en hoe langer we hier zijn, hoe meer we willen zien. Zodoende zijn we gister begonnen om toch een soort van plan in ons geen-plan-plan aan te brengen. Vanochtend uit Pai vertrokken, en nu wachten we op de nachtbus naar Ayutthaya (voormalige hoofdstad van Thailand). Vervolgens willen we naar het National Park (Khao Yai) en naar Kanchuniburi (met oa. brug over de rivier Kwai en zeventraps-waterval) en dan naar de eilanden!
Maar de plannen die we maken wijzigen vaak...

Goed, wat is er in de tussentijd zoal gebeurt?
Na ons vorige bericht zijn we naar de walking street gegaan, de lokale markt, die veel leuker is dan de night bazaar (minder westerse toeristen) waardoor je ook weer andere producten vindt. Daarop volgde een chill-dagje met oa. het uitzwaaien van Max, Steffen en Phillipp en het bezoeken van een stuk of 4 tempels met Jimmy (in Japan wonende amerikaan). Bij de laatste hebben we gepraat met een monnik-in-opleiding wat heel interessant was. Hij nodigde ons uit mee naar de meditatie en chanting in zijn eigen tempel te gaan, hetgeen we bijna mistten omdat er zo veel kraampjes met lekker eten om de tempel heen stonden! (van sushi tot pad thai tot kebab) Na zo'n chilldag heb je natuurlijk heel erg de behoefte aan een massage. En wanneer je in Thailand zo'n behoefte voelt, neem je een Thaise massage. Superlekker! (nouja... eerst pijn lijden!) Tjitske kreeg er ook nog een show bij omdat Paulien's masseuse zo gek als een deur was. Met haar (Nien) zijn we een smoothie gaan drinken, hebben we een drankje gedronken en vervolgens op haar aanbod om een ritje door Chang Mai te maken aangenomen. Met 3 op een scooter is in Thailand heel normaal en eerlijk gezegd verrassend comfortabel :) Na enige tijd kwamen we aan bij een boeddhabeeld dat 24uur per dag bezocht kan worden. We hebben daar wierook, een bloem en kaarsje gekocht en een stukje bladgoud op het beeld geplakt :) Best leuk zo om 2uur 's nachts. De volgende ochtend zijn we met Nien naar Wat Soi du Tep gegaan (tempelcomplex op berg) alwaar een puppie slippers versleepte naar de andere kant van het complex :p Vervolgens zijn we naar een dorpje in de bergen gegaan (mag niet helemaal de naam hilltribe dragen, bijna alle hutjes hebben golfplaten-daken) waar een supermooie tuin is aangelegd! De opiumplantage bestond uit ongeveer 4bloempotten, maar we moesten we 10baht betalen om die te zien! Miljaar!

Ik vrees dat ik wat langdradig wordt dus even in wat snelvaart door de rest:
We zijn per bus naar Pai gegaan. Nergens zijn we zo aangekeken als op het busstation omdat de meeste toeristen per mini-bus gaan. Wij zaten tussen de 'locals' en allerlei zakken tjak die kennelijk ook mee moesten... Wel leuk om een te zien en het scheelde ruim 75 baht :) Pai is een schattig klein dorpje in de bergen met veel winkeltjes (Pai is vooral onder de Thai erg populair hebben we ons laten vertellen..). Op de straat zijn we Romain en Gregory tegen gekomen met wie we de eerste avond gezellig hebben gekaart. De volgende dag zijn we meteen maar verkast naar hun verblijfplaats want die was supervet! Bamboehutjes op palen met een dak van bladeren, een openlucht badkamer, uitzicht op de bergen en rijstvelden, echt supervet! :D Ook hebben we scootertjes gehuurd maar dankzij een daglange regenbui hebben die een dagje stil gestaan. De volgende dag wel naar een waterval, canyon en hot springs gereden. Hetgeen Tjitske, die een beetje futloos was, volgens mij wel weer goed deed :)
Mocht een van jullie trouwens naar Pai gaan; eten bij Na's Kitchen is superlekker! bijvoorbeeld de Massaman curry! Of sweet basil-pineapple smoothie!

Vanochtend gingen we op zoek naar het bruine brood dat ons beloofd werd door een bordje aan de weg. Helaas bleek bij de bestelling het bruine brood op en kregen we ons ei op een geroosterd casinobrood dat de vorm van een baquette had.. (toch wel lekker hoor)
Over casinobrood gesproken... Haha, in Chang Mai heeft Paulien een hamburger voorgeschoteld gekregen met twee sneetjes amper geroosterd casinobrood en een vierkantje hamburger die er niet om op te eten uit zag! Maar lekker dat die was! Mjummmm

Foto's uploaden loopt even niet zo soepel, hopelijk gaat dat binnenkort beter want we hebben natuurlijk supermooie foto's van van alles en nog wat gemaakt :)

Thanks ook voor de reacties, ze zijn leuk om te lezen!

Groetjes, Paulien&Jessica, ohnee, Tjitske (onmogelijke naam om te onthouden blijkbaar..?)

• 13 Augustus 2010 - 12:31

Akkie:

Wauw, klinkt allemaal erg leuk! Ben stiekem wel een beetje jaloers.. Geniet er van! Xx

• 13 Augustus 2010 - 13:53

Sita:

Klinkt weer erg avontuurlijk en fantastisch.
    Heel wat anders dan onze inheemse vakantie in Hoenderloo, ook erg mooi qua natuur, uitstapjes en gewoon heerlijk gegeten van Hollandse bodem.
    Lijkt me echter super om te doen wat jullie nu ondernemen, maar ik weet niet of ik het echt wel durf. Foto's waren erg leuk om te zien. Veel plezier nog!
    Kroep en tuut fan mem.

• 13 Augustus 2010 - 16:33

Astrid:

Heuh dames!

Klinkt weer goed! Goed met de locals aan het mixen, hulde! Veel plezier nog!!

(ow ja Tjitske nog een keer bedankt voor de spellingscontrolle: een 8 voor Academischschrijven2!! Jij ook trouwens!! Gefeliciteerd EN bedankt!)

• 13 Augustus 2010 - 16:47

Janet:

Ha levensgenieters!

Volgens mij hebben jullie straks een gevoel dat je een jaar weggeweest bent! Wat beleven jullie veel, het klinkt allemaal heel spectaculair. En Sita: ik hoop dat je geen spijt krijgt van de dingen die je niet gedaan hebt. Ofwel: ga ervoor en doe het gewoon.

Meiden: geniet vooral van alles wat je ziet en meemaakt. Dit is een levenservaring die jullie niet licht zullen vergeten!

Hartelijke groet, Janet Willemsma.

• 14 Augustus 2010 - 05:50

Pake En Beppe Joure.:

Uit de verhalen op te maken, genieten jullie nog volop. Het is leuk om jullie belevenissen iedere keer weer te lezen. We hopen de foto's binnenkort ook te zien. We wensen jullie nog veel plezier voor de komende tijd.

• 14 Augustus 2010 - 14:32

Berend:

Ja Ja, meisjes op vakantie altijd pret! en we krijgen thaise aadrijkskunde les. Gelukkig hebben we google Maps om die on uitspreekbare plaatsen op te zoeken. Genieten maar en die fotos zien we wel. En oh ja zon Thaise mass(eu)age lijkt mij ook wel wat. Eens zien of een Schotse massage ook wat is?

Liefs Paps